Polacy piją dwa razy mniej wody niż Europejczycy, a prawie co czwarty wybiera ją z plastiku

Większość Polaków nadal nie spożywa zalecanej ilości wody na dzień. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Waterdrop w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jedynie 46,1 proc. Polaków spożywa około 1 litra wody dziennie, co jest znacznie poniżej zalecanej normy. Tylko 31,7 proc. respondentów sięga po 2 litry, podczas gdy aż 22,2 proc. ankietowanych pije jedynie więcej lub mniej niż dwie szklanki wody. To alarmujący fakt, ponieważ w Polsce znacznie więcej osób spożywa tak mało wody niż w innych badanych krajach europejskich.

Należy podkreślić, że właściwe nawodnienie jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Badanie zlecone przez Stowarzyszenie „Woda w Domu i w Biurze” pokazuje, że co dziesiąty Polak nie pije wody, a ponad 80 proc. z nas nie spożywa jej wystarczająco. To niepokojące, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że odpowiednie nawodnienie jest związane z mniejszym ryzykiem niewydolności serca, a w Polsce choroby układu sercowo-naczyniowego są główną przyczyną zgonów.

Według Europejskiego Urzędu do Spraw Bezpieczeństwa Żywności, dorosła kobieta powinna pić przynajmniej 2 litry wody dziennie, a mężczyzna 2,5 litra. Wyniki badania Waterdrop wykazują, że tylko 13,7 proc. Polaków spożywa więcej niż dwie szklanki wody dziennie, podczas gdy aż 8,5 proc. pije mniej niż dwie szklanki. To oznacza, że nawodnienie jest problemem, który dotyczy ponad 2/3 Polaków.

Badanie to również analizuje preferencje co do rodzaju wody spożywanej. Wyniki pokazują, że 65,4 proc. Polaków wybiera wodę z kranu lub filtrowaną, a 23,6 proc. respondentów nadal korzysta z plastikowych butelek. Warto podkreślić, że plastik stanowi obecnie ogromne zagrożenie dla środowiska, więc wybór wody z kranu lub filtrowanej ma pozytywny wpływ na ekologię.

Również zróżnicowanie preferencji w zakresie pojemników na wodę jest istotnym aspektem. Aż 52,8 proc. badanych Polaków wybiera szklane butelki, co jest ekologicznym rozwiązaniem. 26,5 proc. ankietowanych preferuje pojemniki ze stali nierdzewnej ze względu na ich trwałość i możliwość wielokrotnego użycia.

Picie wody z kranu jest nie tylko korzystne dla środowiska, ale także dla portfela i zdrowia. To proste i skuteczne ekologiczne wyzwanie, które przynosi szybkie efekty. Kampanie edukacyjne i promocja picia wody z kranu mają ogromny wpływ na budowanie ekologicznej świadomości i zmianę nawyków.

Waterdrop, jako firma dbająca o ekologię, stara się być liderem w branży napojów, promując idee odpowiedniego nawodnienia oraz świata bez plastiku. Ambasadorem marki jest tenisista Novak Djoković. Firma oferuje szklane butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru, co stanowi przyjazną dla środowiska alternatywę.

Metodologia badania

Badanie przeprowadzono na grupie 671 osób w dniu 31.07.2023. Ankietowani to osoby w wieku – mniej niż 18 lat (0,9 proc.) 18-24 lata (10,1  proc.), 25-34 lata (41,8 proc.) 35-44 lata (31,9 proc.) 45-54 lata (12,4 proc.) oraz 55 lat i więcej (2,8 proc.). 90,1 proc. respondentów to kobiety, a 9,6 proc. to mężczyźni.


Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia –  wodą.

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/