Świadoma pielęgnacja skóry – zaufaj polskiej marce

Współcześnie na drogeryjnych półkach i w sklepach internetowych znajdziemy kosmetyki z całego świata. Zastanawia nas, jak o skórę dbają Francuzki, modna jest też pielęgnacja koreańska. Czy naprawdę warto podążać za światowymi trendami? A może lepiej zaufać polskim markom?

Świadoma pielęgnacja – im wcześniej, tym lepiej

Potężne zagraniczne koncerny wydają wiele pieniędzy na marketing. Każdy z nas bez problemu wymieni przynajmniej kilka nazw firm z zagranicy produkujących kosmetyki. Popularne nie zawsze jednak znaczy tyle, co dobre.

Szczególnym okresem w życiu kobiety jest czwarta dekada życia. To czas, kiedy organizm wkracza w trudny okres perimenopauzalny. Zmiany hormonalne, tryb życia, zła dieta i niekorzystne czynniki zewnętrzne zaczynają zostawiać wyraźne ślady na skórze w postaci pierwszych oznak starzenia.

To już ostatni dzwonek na rozpoczęcie świadomej pielęgnacji. Wybór kosmetyków dla kobiet po 40 powinien być bardzo przemyślaną decyzją. Pomoże w tym umiejętność czytania składów i znalezienie godnej zaufania marki. Warto przyjrzeć się tym, które są tworzone przez polskich producentów.

Dlaczego warto wybrać polskie marki?

Kosmetyki produkowane przez rodzime firmy są projektowane na podstawie doświadczeń, obserwacji i badań przeprowadzanych na skórze kobiet żyjących w Europie Środkowej. Najczęściej polskie produkty testowane są na Polkach. Dzięki temu mogą lepiej spełniać oczekiwania klientek, które pochodzą z tej samej strefy klimatycznej.

Warto też podkreślić, że standardy produkcyjne różnią się w poszczególnych krajach. To, co nie spełnia polskich norm (np. wyższe stężenie danej substancji), może być dopuszczone za granicą. Trzeba o tym pamiętać, wybierając kosmetyki dla kobiet po 40, kiedy to skóra staje się szczególnie skłonna do alergii i podrażnień.

Polskie przepisy podlegają pod prawo unijne, stąd wysokie oczekiwania względem działań proekologicznych, np. zakazu testowania kosmetyków i ich składników na zwierzętach. Produkcje lokalne, to również krótszy łańcuch dostaw i mniejszy ślad CO2 w atmosferze. Wybierając takie produkty, przyczyniamy się więc do ochrony środowiska.

Polskie firmy szczególnie wyróżniają się dbałością o poszanowanie natury, co ma swoje odzwierciedlenie w innowacyjnych składach produktów i ich opakowaniach. Kosmetyki dla kobiet po 40 polskich marek, takich jak np. Dabia zawierają bogactwo naturalnych, a dzięki temu bezpiecznych związków bioaktywnych, dobroczynnych ekstraktów roślinnych czy grzybów o potwierdzonym wieloma badaniami działaniu.

Innowacyjne podejście do pielęgnacji to kolejny ważny atut przemawiający za naszymi producentami. Przykładem takiego rozwiązania jest unikalna na polskim rynku koncepcja Inner Outer Care wypracowana przez firmę Dabia. To zasada równoczesnego oddziaływania synergicznymi produktami zarówno od wewnątrz za pomocą odpowiedniej suplementacji, która wspomaga kosmetyk działający od zewnątrz. To szczególnie ważne dla kobiet dojrzałych po 40-tym roku życia, kiedy fizjologia naszej skóry i organizmu ulega zmianom w tym hormonalnym, a w efekcie pielęgnacja samym kosmetykiem może nie być dość skuteczna.