Inauguracja kampanii #CoZTąKasą, wspólnego przedsięwzięcia Sukcesu Pisanego Szminką i Banku BNP Paribas, rzuca światło na skomplikowane relacje między ludźmi a finansami. Badanie przeprowadzone w ramach projektu ujawnia, że połowa Polaków doświadczyła konfliktów z partnerem/partnerką związanych z pieniędzmi. Kampania ma na celu zrozumienie wpływu rozmów o kasie na elacje oraz edukację w zakresie zarządzania finansami w związku.
Wyniki badania, opartego na reprezentatywnej próbie 1000 Polek i Polaków, wykazują, że pieniądze często są kojarzone z pozytywnymi emocjami, takimi jak poczucie bezpieczeństwa. Jednakże, 44% respondentów odczuwa niepokój o przyszłość, co świadczy o złożoności emocji związanych z finansami. Choć większość twierdzi, że pieniądze rzadko prowadzą do konfliktów w związku, 10% respondentów ma długi, o których partner/partnerka nie wie.
Kampania #CoZTąKasą obejmuje różnorodne formy edukacji, takie jak podcasty, artykuły eksperckie i treści w mediach społecznościowych, które oferują praktyczne porady. Projekt ma na celu podniesienie świadomości na temat wyzwań związanych z zarządzaniem finansami w ramach związku.
Wnioski z badania: strach, konflikty i brak komunikacji
Wyniki badania ujawniają, że 20% ankietowanych zakończyło przyjaźnie, a 25% utraciło kontakt z członkiem rodziny z powodu konfliktu o pieniądze. Ponad połowa respondentów przyznaje, że w przeszłości kłóciła się z partnerem/partnerką z powodu finansów. Co dziesiąty respondent przyznaje, że zakończył związek z powodu konfliktu o pieniądze.
Badanie ukazuje również, że dysproporcje w zarobkach mogą prowadzić do frustracji i obniżenia satysfakcji z relacji. Choć większość deklaruje, że zna zarobki partnera/partnerki, 10% respondentów ma długi, o których nie wie partner/partnerka.
Kampania ma na celu dostarczenie narzędzi do skutecznego komunikowania się o finansach w związku, by temat ten nie budził skrajnych emocji. Partnerstwo między Sukcesem Pisanym Szminką a Bankiem BNP Paribas ma wspierać edukację finansową społeczeństwa, aby przyczynić się do tworzenia pozytywnych zmian w zarządzaniu finansami w relacjach partnerskich.