Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Marketing cyfrowy to nie tylko płatne reklamy w wyszukiwarce, czy działania w mediach społecznościowych. Skutecznym sposobem na pozyskiwanie klientów jest także pozycjonowanie lokalne. To strategia, za której sprawą witryna staje się znacznie lepiej widoczna w Google. Na czym to dokładnie polega?

Frazy kluczowe w pozycjonowaniu lokalnym

Pozycjonowanie lokalne opiera się na właściwym doborze fraz kluczowych. Należy skompletować słowa, które przedstawiają ofertę, a na dodatek określają miejscowość. Przykładem frazy kluczowej jest więc: „serwis samochodowy Kraków” czy „tartak Wrocław”. Warto jednak wiedzieć, że na poszczególne wyrażenia jest odrębny popyt. Oznacza to, że niektóre słowa kluczowe mogą wygenerować większy ruch niż inne. Dlatego pozycjonowanie lokalne wymaga przemyślanej strategii, aby wybrać te wyrażenia, które są jednocześnie dopasowane do biznesu, a na dodatek wyróżniają się wysokim poziomem wyszukiwalności przez użytkowników.

Frazy kluczowe umieszcza się nie tylko w tekstach, ale również meta danych oraz adresach URL. Podczas ich dobierania należy wykorzystać specjalistyczne narzędzia, mierzące wyszukiwalność. Odpowiednie wyrażenia zaimplementowane na stronie są w stanie wywrzeć ogromny wpływ na pozycjonowanie lokalne. Podczas działań SEO przydają się frazy typu long-tail. To wyrażenia z tak zwanym „długim ogonem”. Składają się z kilku słów, więc są nieco bardziej skomplikowane, na dodatek cechują się niską konkurencyjnością. Ich wyszukiwalność jest jednak na tyle duża, że są w stanie wygenerować duży ruch.

Na ile lokalizacji i fraz można pozycjonować stronę?

Wielu przedsiębiorców zastanawiających się nad pozycjonowaniem lokalnym nie ma pojęcia, na których dokładnie lokalizacjach opierać działania SEO. Należy jednak pamiętać, że taka strategia nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Strona internetowa może być zaprojektowana i zoptymalizowana w taki sposób, aby wdrożyć pozycjonowanie lokalne dla dowolnej liczby fraz oraz lokalizacji. Należy jednak pamiętać, że strategia SEO powinna być zgodna z tym, co dokładnie oferuje firma. Jeżeli biznes działa w wielu lokalizacjach lub chce pozyskiwać klientów z odrębnych regionów, działania marketingowe nakierowane na kilka obszarów będą skuteczne i przyniosą nie tylko ruch, ale również konwersję.

Warto przypomnieć, że pozycjonowanie lokalne nie jest strategią zarezerwowaną tylko dla sklepów internetowych. To rozwiązanie idealne w przypadku każdej firmy, która chce pozyskiwać klientów z wyszukiwarki. Nawet jeżeli przedsiębiorstwo świadczy usługi stacjonarnie w swojej placówce, marketing cyfrowy nakierowany na Google będzie skuteczny. Wielu użytkowników szuka na swoich urządzeniach różnych obiektów w okolicy. Dlatego pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdza się w branży beauty, medycynie, transporcie i logistyce, gastronomii, a także hotelarstwie i wielu innych segmentach rynku. Nie zapominaj, że SEO nakierowane na konkretny region nie musi obejmować miasta. Frazy kluczowe mogą zawierać w sobie słowo określające dzielnicę, czy nawet województwo.

Profesjonalne pozycjonowanie lokalne z pomocą profesjonalistów

Przygotowanie i wdrożenie strategii SEO, a także monitorowanie uzyskanych efektów oraz implementacja ewentualnych poprawek, to czynności wymagające fachowej wiedzy. Z tego względu firmy pragnące pozyskiwać ruch z wyszukiwarki zlecają pozycjonowanie lokalne profesjonalnym firmom. To agencje SEO tworzone przez marketerów, webmasterów, copywriterów, a także analityków oraz specjalistów od pozycjonowania. Jedną z nich jest Semcore, realizujące usługę SXO, czyli połączenie SEO oraz UX. Takie rozwiązanie sprawia, że strony internetowe są nie tylko lepiej widoczne w wyszukiwarce Google, ale pozyskany ruch organiczny jest dodatkowo wartościowany. Dzięki temu domena notuje wyższy współczynnik konwersji. Pozycjonowanie lokalne wdrażane w myśl SXO jest niezwykle skuteczne, ponieważ działania marketingowe są w stanie oddziaływać nie tylko na widoczność i ruch, ale również poziom uzyskiwanych przychodów.