Modne kalendarze ścienne na rok 2023 – trendy i inspiracje

Akcesoria marketingowe, takie jak kalendarze ścienne, często są wykorzystywane przez firmy do budowania świadomości marki. Sprawdź, jakie modne motywy można zastosować na kalendarzach ściennych w 2023 i czym można się zainspirować.

Kalendarze ścienne – gadżet reklamowy dla firmy

Jeśli chcesz sukcesywnie budować świadomość marki, a także poprawiać relacje z klientami lub kontrahentami, warto zadbać o wykorzystywanie gadżetów reklamowych. Firmowe kalendarze ścienne to przykład prostego akcesorium, które można wykorzystać na wiele sposobów. Najpierw trzeba jednak zadbać o to, by kalendarze były odpowiednio zaprojektowane. Podstawowe założenie jest takie, że mają promować firmę, więc powinny zawierać dobrze wyeksponowany logotyp i nazwę. To jednak zdecydowanie za mało, gdyż takie kalendarze nie prezentują się zbyt dobrze i częściej lądują w szufladach, niż na ścianach. Dobrze zaprojektowany kalendarz ścienny powinien mieć atrakcyjną wizualnie grafikę, która sprawi, że będzie go można powiesić na przykład w biurze. Warto przyłożyć się do solidnego wykonania szablonu graficznego – wcale nie jest to trudne, jeśli skorzysta się z pomocy specjalistów, a można osiągnąć świetne rezultaty.

Jaki motyw wybrać dla kalendarza firmowego?

Wybierając motyw dla kalendarza ściennego dla firmy, warto bazować na branżowej tematyce. Takie kontekstowe podejście w większości przypadków będzie najlepsze, chociażby ze względu na to, że zazwyczaj ostatecznymi odbiorcami kalendarzy są osoby luźno powiązane z branżą – niezależnie, czy będą to indywidualni klienci, klienci firmowi, czy kontrahenci innego stopnia. To sprawi zaś, że będą też zainteresowani danymi motywami.

W zależności od tego, jaki kalendarz ścienny się wybierze, ma się różne możliwości. Wynika to z dostępnego miejsca. Przykładowo, jeśli działa się w branży motoryzacyjnej, na kalendarzu mogą znaleźć się zdjęcia aut, ujęcia ze sportów motorowych lub artystyczne zdjęcia samochodów i motocykli na jakimś ciekawym tle. Idąc tym tokiem rozumowania, w każdej branży można znaleźć bardzo ciekawe motywy. Firmy z branży spożywczej dbające o zrównoważony rozwój mogą pochwalić się przywiązaniem do takich wartości i wyeksponować to na kalendarzu ze swoim logotypem, wraz z grafiką zawierającą naturalne hodowle lub uprawy. To właśnie eksponowanie podstawowych wartości, z którymi dana marka chce się kojarzyć, powinno być jednym z celów tworzenia produktów marketingowych tego typu. Zastanawiając się, jakie motywy wybrać, warto zacząć właśnie od tego. Aktualnie najmodniejsze będą nawiązania do ekologii, zrównoważonego rozwoju, dbania o satysfakcję klienta i pracowników. Na kalendarzach można wykorzystać nie tylko grafikę, ale też hasła w postaci tekstu.

Kalendarze ścienne – minimalistyczne grafiki, czy zdjęcia?

Tworząc kalendarze ścienne, nie zawsze trzeba bazować na zdjęciach. Aktualnie bardzo modne są wszelkiego rodzaju grafiki i rysunki. Mogą one luźno nawiązywać do danej branży i być dość minimalistyczne. Warto jednak pamiętać, by rzucały się w oczy branżowe motywy, a logotyp firm był dobrze wyeksponowany.