ClickMeeting podsumowuje rekordowy rok w zakresie webinarów online

ClickMeeting, jedna z najpopularniejszych platform do organizacji webinarów w Polsce, przedstawia wyniki finansowe za rok 2023. Według najnowszego raportu „State of online events”, wydarzenia online osiągnęły rekordowe dochody, potwierdzając rosnący trend na rynku webinarów.

Najważniejsze wnioski z raportu:

Rekordowe dochody: Największy rekordzista zarobił niemal 740 tys. zł w skali roku, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Lider platformy osiągnął ponad 161 tys. zł przychodu w trakcie jednego spotkania online, zanotowano wzrost o 60% w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami.

Webinary w biznesie: Wydarzenia online stały się skutecznym narzędziem marketingowym i sprzedażowym. Firmy korzystają z webinarów nie tylko do dzielenia się wiedzą ekspertów, ale także do nawiązywania skutecznego kontaktu z klientami i generowania przychodów.

Rosnąca popularność webinarów wynika z tego, jak cenna we współczesnym świecie jest
eksperckość i dostęp do łatwo dostępnej wiedzy w przystępnej cenie. Większość z nas chce
rozwijać się i zdobywać nowe kompetencje. Coraz więcej ekspertów chce także dzielić się
nabytą już wiedzą i dzięki temu zarabiać. W obu przypadkach znakomicie sprawdzają się webinary. Generowanie przychodu jest możliwe chociażby dzięki integracjom z systemami
płatności
– komentuje Dominika Paciorkowska Dyrektor Zarządzająca i Członek
Zarządu ClickMeeting

Branża medyczna jako lider: Branża medyczna okazała się najbardziej dochodowa, generując znaczne przychody. Webinary dotyczące tematyki związanej z medycyną, takie jak samodzielne usypianie dzieci, przyniosły ponad 300 tys. zł przychodu.

Power userzy: Nowa kategoria użytkowników, tzw. power userów, wykorzystujących platformę do kilku działań jednocześnie, została wyodrębniona. To osoby, które skupiają się na różnych aspektach, takich jak szkolenia online, webinary marketingowe, spotkania zespołu, prezentacje sprzedażowe i konsultacje z klientami.

W tym roku w naszym zestawieniu postanowiliśmy wyodrębnić nową kategorię tzw. power
userów, którzy wykorzystują naszą platformę do kilku działań jednocześnie. Taki power user
może więc przede wszystkim skupiać się na tworzeniu szkoleń online, ale równocześnie
organizuje webinary marketingowe, spotkania swojego zespołu, prezentacje sprzedażowe i
konsultacje z klientami. Ta różnorodność pomaga mu w optymalizacji pracy i osiąganiu
wyższych zysków
– mówi Dominika Paciorkowska.

Wzrost profesjonalizacji: Rosnąca popularność webinarów świadczy o rosnącej cenie ekspertów i łatwo dostępnej wiedzy. Profesjonalizacja spotkań online przekłada się na coraz lepsze wyniki finansowe, a ClickMeeting cieszy się, że może brać udział w tej ewolucji.

W ClickMeeting dostrzegamy, że poza wydarzeniami online w czasie rzeczywistym coraz
większą popularnością cieszą się również te w zautomatyzowanej formie. Wówczas webinar
odbywa się o określonym czasie, ale bez konieczności bezpośredniego angażowania się
prowadzącego. Raport „State of online events” pokazuje, że rynek wydarzeń notuje coraz
lepsze wyniki finansowe. Jako ClickMeeting cieszymy się, że możemy brać czynny udział w
rosnącej profesjonalizacji webinarów
– ddodaje Dominika Paciorkowska.

Raport „State of online events” to pełne podsumowanie zmian na rynku webinarów online w 2023 roku. ClickMeeting podkreśla, że webinary stają się kluczowym elementem strategii biznesowej, oferując nie tylko platformę do organizacji spotkań online, ale także narzędzia do generowania przychodów.