
Austriacka firma waterdrop® nawiązuje wieloletnie partnerstwo z Australian Open, stając się oficjalnym partnerem turnieju. W ramach współpracy firma dostarczy zawodnikom, ich drużynom oraz pracownikom turnieju wielokrotne butelki ze stali nierdzewnej. To kolejny krok marki w kierunku zrównoważonego nawodnienia. Waterdrop® kontynuuje swoje zaangażowanie w tenis, współpracując z jednym z najbardziej prestiżowych turniejów na świecie oraz organizując wydarzenia związane z Summer of Tennis, a także prezentując ekskluzywną butelkę Player.
Waterdrop® oficjalnym partnerem Australian Open 2025
W styczniu 2025 roku wszystkie oczy fanów tenisa będą zwrócone na Melbourne, gdzie rozpocznie się Australian Open – pierwszy z czterech turniejów Wielkiego Szlema. Waterdrop®, austriacki producent Microdrinków oraz ekologicznych butelek wielokrotnego użytku, po raz kolejny weźmie udział w tym wydarzeniu jako oficjalny partner. Oprócz dostarczania butelek z wodą dla graczy i personelu, waterdrop® udostępni fanom różnorodne spersonalizowane butelki, próbki najnowszych rozpuszczalnych kostek Microdrink oraz możliwość spotkania z ambasadorami marki.
W dniach 12-26 stycznia 2025 r. Australian Open nie tylko stanie się areną najlepszych rozgrywek sportowych, lecz także przestrzenią promującą zrównoważony rozwój. Butelki wielokrotnego użytku ze stali nierdzewnej waterdrop® przyczynią się do znacznej redukcji jednorazowych plastikowych butelek. W ramach partnerstwa z Australian Open waterdrop® współpracuje także z turniejami Summer of Tennis, takimi jak United Cup w Perth i Sydney, Brisbane International, Canberra International, Adelaide International oraz Hobart International, aby promować zrównoważone praktyki nawadniania.
Ponad 280 bezpłatnych dystrybutorów wody na Australian Open 2024
Podczas Australian Open 2024 udało się zredukować 99% plastiku jednorazowego użytku w strefach graczy, a do specjalnie zaprojektowanych butelek waterdrop® trafiło ponad 5,6 tys. litrów wody. Prawie 800 graczy mogło uzupełnić wodę bezpośrednio na korcie, korzystając z filtrowanej wody z kranu w Melbourne. W sumie na turnieju zapewniono ponad 280 dystrybutorów wody, dając wszystkim odwiedzającym dostęp do bezpłatnej wody pitnej przez całą dobę.
„Kiedy zakładaliśmy waterdrop® w 2016 roku, nie przypuszczaliśmy, że pewnego dnia nawiążemy współpracę z jednym z największych wydarzeń tenisowych na świecie. Australian Open osiągnął kultowy status zarówno dla sportowców, jak i dla fanów, stanowiąc synonim tenisa na najwyższym poziomie oraz wyjątkowej atmosfery, która zasługuje na miano „Happy Slam”. Jesteśmy zaszczyceni, mogąc przyczynić się do tego prestiżowego wydarzenia i, butelka po butelce, wprowadzać więcej zrównoważonego rozwoju do świata tenisa” – mówi Martin Murray, założyciel i dyrektor generalny waterdrop®.
Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z waterdrop®. Ich koncentracja na zrównoważonym rozwoju i dostarczaniu wysokiej jakości produktów, świetnie pasuje do Australian Open i Summer of Tennis. Zbudowaliśmy już solidne podstawy i jesteśmy podekscytowani pozytywnym wpływem, jaki możemy wspólnie wywrzeć w nadchodzących latach w ramach naszej szerszej strategii działań na rzecz klimatu – powiedział Cedric Cornelis, dyrektor handlowy Tennis Australia. – Australian Open, wraz z waterdrop®, był pierwszym Wielkim Szlemem, który zaoferował graczom lokalną wodę z kranu w dedykowanych punktach napełniania zlokalizowanych na korcie, co skutkowało znaczną redukcją plastiku jednorazowego użytku. Mamy również setki stacji wodnych w strefach dla graczy, takich jak siłownie i salony, a także w całym okręgu, dostarczając wysokiej jakości wodę pitną z Melbourne zarówno turniejowemu personelowi, jak i kibicom, których zachęcamy do przynoszenia własnych butelek wielokrotnego napełniania.
Przyszłość nawodnienia w tenisie
Waterdrop® realizuje swoją misję „Pij więcej wody” zarówno w życiu codziennym, jak i w sporcie elitarnym. Firma z Austrii od dawna jest obecna w świecie tenisa. W 2023 roku legenda tenisa Novak Djokovic dołączył do waterdrop® jako inwestor i ambasador marki, a sześciu innych znanych tenisistów, w tym Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda i Cameron Norrie, również stało się inwestorami.
Pierwszy turniej ATP bez jednorazowych plastikowych butelek
Wierząc, że odpowiednie nawodnienie ma kluczowe znaczenie w tenisie, waterdrop® zacieśnia swoje zaangażowanie w sport, współpracując ze sportowcami i organizacjami w celu promowania zrównoważonych praktyk nawadniania. W tym roku waterdrop® odegrał kluczową rolę w uczynieniu ATP Boss Open w Stuttgarcie pierwszym turniejem ATP, który odbył się bez plastikowych jednorazowych butelek – zarówno w strefach graczy, jak i kibiców. W ramach tego partnerstwa waterdrop® dostarczył 200 butelek wielokrotnego użytku dla najlepszych graczy ATP, wspierając ich nawodnienie i promując zrównoważony rozwój. Zaangażowanie firmy rozciąga się na międzynarodowe wydarzenia, takie jak turnieje ATP w Hamburgu, Rotterdamie i Waszyngtonie, a w 2024 roku waterdrop® był również partnerem turnieju ATP „Mallorca Championships presented by waterdrop®”. Ponadto firma wspiera Rafa Nadala Academy oraz Mouratoglou Academy, prowadzoną przez znanego trenera tenisa Patricka Mouratoglou.
Nowa butelka AO Player w kolorze kortu tenisowego
Turniej Wielkiego Szlema wymaga od graczy na korcie maksymalnej koncentracji i szczytowej formy, a odpowiednie nawodnienie jest w tym kluczowe. Uniwersalne butelki waterdrop® idealnie sprawdzają się podczas aktywności sportowych.
Zaprojektowana z myślą o nadchodzącym AO 2025, nowa butelka waterdrop® ma charakterystyczny niebieski kolor kortu tenisowego. Jej pojemność wynosi 1 litr, a dwuścienny korpus ze stali nierdzewnej utrzymuje niską temperaturę wody do 24 godzin, nawet w australijskim słońcu. Butelka Player wyposażona jest w uniwersalną pokrywkę Spout Lid z wygodnym otworem do picia i jest kompatybilna z innymi pokrywkami z kolekcji All-Purpose, takimi jak Straw Lid, Swing Lid lub Loop Lid. Nowy praktyczny element to wytłoczona wewnątrz butelki skala, umożliwiająca kontrolowanie ilości wypitego napoju.
Nowa butelka będzie dostępna w sprzedaży stacjonarnej podczas Australian Open, a zamówienia w przedsprzedaży będą możliwe od połowy października za pośrednictwem AO Ticket Store. Butelki będą dostępne w sklepie AO Shop i poprzez waterdrop® w Australii i Nowej Zelandii od połowy listopada, a na całym świecie od stycznia 2025 roku.
Fot. i oprac. na podst.: mat. prasowe Waterdrop.