
Nowe dane wskazują, że w okresie zimowym, od listopada do marca, zanieczyszczenie odpadów papierowych plastikiem rośnie nawet o 40%. To czas, kiedy na wysypiskach śmieci ląduje dodatkowe 5 tys. ton odpadów. W tym okresie dochodzi do trudności w recyklingu materiałów, szczególnie w przypadku tektury i papieru, które łączą się z plastikowymi butelkami i opakowaniami. To zjawisko, na które szczególnie wpływają chłodne, mokre miesiące, utrudnia skuteczne przetwarzanie tych odpadów w zakładach recyklingu.
Waterdrop walczy z plastikiem na Australian Open
Marka Waterdrop, specjalizująca się w eliminowaniu jednorazowego plastiku, od 2024 roku jest oficjalnym partnerem turnieju Australian Open. Z pomocą tej współpracy, firma zdołała zredukować aż 99% plastiku jednorazowego użytku w strefach graczy podczas zeszłorocznej edycji. Dzięki Waterdrop, ponad 5,6 tys. litrów wody dostarczono zawodnikom, a 800 graczy mogło uzupełnić wodę bezpośrednio na korcie, korzystając z wody z kranu. Do 280 dystrybutorów wody na terenie turnieju zapewniono wszystkim odwiedzającym dostęp do bezpłatnej wody pitnej przez cały czas trwania zawodów.
Jako zawodowy tenisista wiem, jak ważne jest utrzymanie optymalnego nawodnienia organizmu. Intensywne mecze podczas Australian Open, gdzie temperatury bywają ekstremalnie wysokie, stanowią ogromne obciążenie dla organizmu. Waterdrop pozwala mi w prosty i smaczny sposób zapewnić odpowiednie spożycie wysokiej jakości płynów przez cały turniej. Wierzę, że odpowiednie nawodnienie jest kluczem do mojej najlepszej wydajności i ogólnego stanu zdrowia – komentuje Hubert Hurkacz, ambasador Waterdrop.
Nowa butelka Waterdrop sygnowana logiem Australian Open
W ramach współpracy, powstała Stalowa Butelka Termiczna AO25, sygnowana logiem Australian Open. Butelka dostępna jest w trzech wariantach: Lifestyle, Performance oraz Player, a jej wyjątkowa konstrukcja utrzymuje ciepłe napoje przez 12 godzin, a zimne aż do 24 godzin. Jest dostępna w różnych pojemnościach i kolorach, a jej design nawiązuje do jednego z najbardziej prestiżowych turniejów tenisowych na świecie. Waterdrop, dbając o ekologiczne podejście do produkcji, rozwija swoją markę również w Polsce, gdzie powstał nowy profil Instagramowy @waterdrop.polska.
Waterdrop – lider w ekologicznym podejściu
Waterdrop to marka, która dąży do zostania ekologicznym liderem w branży napojów. Dostępna już w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na całym świecie, promuje butelki wielokrotnego użytku i Microdrinki, które nie zawierają cukru ani konserwantów. Ambasadorami marki są znane osobistości sportowe, w tym Hubert Hurkacz, Sebastian Korda, Elina Svitolina i wielu innych. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i nieustannie angażuje się w inicjatywy, które wspierają zrównoważony rozwój i ograniczenie odpadów.
Fot. i oprac. na podst.: mat. prasowy Waterdrop.