Święta Bożego Narodzenia i podróże – jak poradzić sobie z odwołanym lub opóźnionym lotem w szczycie sezonu?

Święta Bożego Narodzenia tuż za rogiem, a lotniska zaczynają przeżywać wzmożony ruch. Zbliżający się szczyt sezonu podróżniczego oznacza, że coraz więcej osób planuje podróże, by odwiedzić bliskich, przyjaciół lub spędzić nowy rok w innych miejscach. Jak zatem poradzić sobie z ewentualnymi odwołaniami lub opóźnieniami lotów, które mogą zaburzyć świąteczne plany?

Sezon podróżniczy na pełnych obrotach

W grudniu Polacy coraz chętniej sięgają po różnorodne kierunki, zarówno europejskie, jak i egzotyczne, zwłaszcza te w Azji, która w tym roku cieszy się dużym zainteresowaniem. Z danych Kiwi.com wynika, że szczyt podróży przypadnie na okres przed i po świętach, szczególnie w tygodniach rozpoczynających się 23 grudnia. Warto zatem zastanowić się, jak przygotować się na potencjalne trudności, które mogą pojawić się w tak intensywnym czasie podróży. Wraz z rosnącym ruchem turystycznym rośnie ryzyko opóźnień oraz odwołań lotów, co jest jednym z głównych zmartwień podróżujących.

Podróżowanie w święta – jakie problemy mogą wystąpić?

Anulowane lub opóźnione loty, zgubiony bagaż czy brak wszystkich niezbędnych dokumentów to tylko niektóre z najczęstszych obaw podróżujących w okresie świątecznym. Badania przeprowadzone wśród Polaków pokazują, że największy stres wśród podróżnych budzą właśnie zmiany w rozkładzie lotów (38,4%), a także kwestia znalezienia najkorzystniejszych cenowo połączeń (33,9%). Ponadto, problematyczne bywa zapomnienie o odprawie online (20%), co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jak zatem poradzić sobie z tymi wszystkimi trudnościami?

Gwarancja Kiwi.com – rozwiązanie na stresujące sytuacje

Kiwi.com, firma travel-tech, wprowadziła innowacyjną usługę, która pomaga podróżnym zminimalizować skutki opóźnionych lub odwołanych lotów. Dzięki Gwarancji Kiwi.com klienci mogą czuć się bezpieczniej:

  • W przypadku odwołania lub opóźnienia lotu, klienci otrzymują natychmiastowe kredyty na rezerwację alternatywnego połączenia, bez konieczności czekania na odszkodowanie od linii lotniczej.
  • Nawet jeśli nowy bilet będzie droższy, podróżny ma zagwarantowany dostęp do nowego lotu.
  • Gwarancja obejmuje automatyczną odprawę oraz dostępność kart pokładowych bezpośrednio w aplikacji Kiwi.com.
  • Ponadto, podróżni mają dostęp do całodobowego wsparcia, które zapewnia pomoc w każdym języku, zarówno za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, jak i konsultantów obsługi klienta.

Zakłócenia w podróży mogą zamienić ekscytującą podróż w stresujące doświadczenie. W Kiwi.com jesteśmy zobowiązani do rozwiązywania tych problemów dla naszych klientów. Dzięki Gwarancji Kiwi.com zapewniamy podróżnym narzędzia i wsparcie, których potrzebują, aby cieszyć się płynną i bezpieczną podróżą — mówi Michael Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich w Kiwi.com

Kilka wskazówek na zakończenie

  • Ubezpieczenie podróżne – Zawsze warto mieć je przy sobie. Numer polisy, dane kontaktowe ubezpieczyciela i infolinia mogą okazać się nieocenioną pomocą w razie niespodziewanych sytuacji.
  • Unikaj podróży w najbardziej newralgiczne dni – Jeśli to możliwe, postaraj się zaplanować loty na kilka dni przed świętami, aby uniknąć tłumów i długich kolejek na lotniskach.
Przeczytaj też:  Wakacje w Listopadzie? Skorzystaj z Tańszych Ofert!

Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, podróżowanie w czasie świąt może być przyjemne, nawet w obliczu sezonowych trudności.

Fot. i oprac. na podst.:mat. prasowy Kiwi.com.