Praca w obsłudze klienta — dla kogo będzie to idealne rozwiązanie?

Ogłoszenia o pracę w obsłudze klienta należą do najczęściej publikowanych w serwisach z ofertami pracy. Powód jest oczywisty: ogromne zapotrzebowanie na tego typu pracowników. Galerie handlowe, supermarkety i dyskonty, sklepy sieciowe i prywatne, obiekty usługowe, sportowe, kulturalne – wszędzie potrzebni są pracownicy odpowiedzialni za przywitanie klienta, pokierowanie go, doradzenie, obsłużenie, poinformowanie i zrobienie dobrego wrażenia. Na czym polega taka praca i kto odnajdzie się w niej najlepiej?

Charakterystyka pracy w obsłudze klienta

Obsługa klienta znacznie się różni w zależności od konkretnego przedsiębiorstwa. W sklepie odzieżowym pracownik obsługi klienta pomoże w odszukaniu odpowiedniego rozmiaru i poinformuje o obowiązujących zniżkach. W salonie mody ślubnej pomoże dopasować idealną suknię. W kawiarni przyjmie zamówienie. Na stoisku w supermarkecie zachęci do degustacji. W wielu firmach obsługa klienta odbywa się również telefonicznie – pracownicy dzwonią z ofertami lub odbierają telefony z zapytaniami od klientów.

Uniwersalnymi zdolnościami pracownika obsługi klienta, pożądanymi w każdym typie przedsiębiorstwa, są zdolności interpersonalne, zdolność nawiązania i podtrzymania konwersacji, otwartość, chęć niesienia pomocy, pozytywne nastawienie do życia i ludzi. To takim osobom najłatwiej jest realizować plany sprzedażowe, takim pracownikom obsługi klienta ufamy najbardziej.

W większości firm od opiekuna klienta nie wymaga się wiele więcej – dobrze widziane mogą być dodatkowe uprawnienia, np. kurs obsługi kasy fiskalnej czy znajomość języków obcych, a także doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku. Szukasz pracy jako opiekun klienta w Poznaniu? Sprawdź, kogo szukają pracodawcy.

Obsługa klienta – świetny start w samodzielne życie

Z powodu niewygórowanych oczekiwań od przyszłych pracowników, obsługa klienta może stanowić doskonały start w dorosłość. Wielu pracodawców nie wymaga określonego wykształcenia ani doświadczenia – liczy się otwartość, chęć zdobywania nowych umiejętności i dyspozycyjność. To dlatego stanowisko w obsłudze klienta jest bardzo często pierwszą pracą, jaką podejmują młodzi ludzie – po szkole lub nawet jeszcze w trakcie trwania nauki.

Zastanawiasz się, czy znajdziesz zatrudnienie w obsłudze klienta we Wrocławiu? Chcesz zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe? Przejrzyj oferty pracy i sprawdź, czy któraś z firm da ci szanse na rozpoczęcie kariery zawodowej.

Warto pamiętać, że doświadczeni pracownicy obsługi klienta czy też osoby pracujące na tym stanowisku w wąskich branżach, mogą bardzo dobrze zarobić – ostatecznie inaczej sprzedaje się buty a inaczej ciężki sprzęt rolniczy. To dlatego zarobki w obsłudze klienta zaczynają się od najniższej krajowej, ale kończą na pięciocyfrowych liczbach.

Praca dodatkowa i dorywcza? Postaw na obsługę klienta

Obsługa klienta to również świetna opcja, jeśli chcesz dorobić do domowego budżetu i nie szukasz pracy na cały etat. Bardzo wiele firm umożliwia elastyczne dostosowanie grafiku do twoich możliwości – dzięki temu możesz pracować w wybrane dni, w odpowiadającej ci ilości godzin.

Jeśli obsługa klienta odbywa się telefonicznie lub online, często nie musisz jej wykonywać w określonych godzinach – otrzymujesz dostęp do bazy klientów i musisz skontaktować się z nimi w określonym czasie – harmonogram ustalasz już sam. To dlatego obsługa klienta jest najczęściej wybieranym stanowiskiem w przypadku osób poszukujących pracy dorywczej i dodatkowej.