Małe przedsiębiorstwa to większość polskiego biznesu, z czego aż jedna trzecia jest prowadzona przez kobiety. Właścicielki tych firm cenią sobie elastyczność i niezależność, ale często kosztem własnego czasu. Jest jednak sposób, aby odzyskać kontrolę nad własnym grafikiem, rozwijając jednocześnie firmę z powodzeniem.
Rozwiązania cyfrowe na rynku pozwalają na bardziej efektywną pracę. Digitalizacja i automatyzacja procesów w małych firmach nie wymagają dużych inwestycji finansowych. Wiele dostępnych narzędzi oferowanych jest w modelu subskrypcyjnym, dostosowanym do potrzeb małych przedsiębiorstw, z cenami już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Ich zastosowanie może znacząco podnieść poziom działalności, który byłby trudny do osiągnięcia bez wykorzystania nowoczesnych technologii.
Automatyzacja procesów takich jak komunikacja z klientami, zarządzanie profilami w mediach społecznościowych, czy elektroniczne podpisywanie umów, to przykłady, które mogą zwiększyć wydajność i oszczędzić czas – nawet kilka godzin tygodniowo. Korzyści niesie również poprawa bezpieczeństwa, możliwość lepszej analizy danych, czy personalizacja oferty.
By jednak pełne wykorzystanie technologii przez właścicielki firm stało się rzeczywistością, konieczna jest odpowiednia wiedza, możliwość poznania i przetestowania narzędzi oraz wsparcie w ich implementacji.
Wsparcie Fundacji LBC
Fundacja LBC Business Women Foundation, współpracując z inicjatywą Mastercard Strive – globalnym projektem Mastercard Center for Inclusive Growth oraz Caribou Digital, a także z merytorycznym wsparciem Polskiego Funduszu Rozwoju, zainicjowała ogólnopolską kampanię społeczną GO digital. Jej głównym celem jest wspieranie polskich przedsiębiorczyń w procesie digitalizacji ich działalności.
Chcemy aby polskie kobiety mogły rozwijać skrzydła w biznesie, a zarazem miały więcej czasu dla siebie. Zdecydowałyśmy się na realizację projektu GO digital, ponieważ wierzymy, że w ten sposób pomożemy wielu firmom, zarządzanych przez kobiety, w osiągnięciu pełni swojego potencjału. – komentuje Emilia Bartosiewicz-Brożyna, założycielka Lady Business Club, prezeska Fundacji LBC.
Przedsiębiorcze Polki są otwarte na zmiany i innowacje technologiczne wspierające ich biznesy. Potrzebują jednak wsparcia w wyborze najlepszych rozwiązań i komfortowych warunków do przetestowania wybranych narzędzi w praktyce. To wszystko znajdzie na platformie www.ladybusiness.pl/godigital. – dodaje Renata Żukowska, Wiceprezeska Fundacji LBC
Pierwszy krok ku transformacji cyfrowej Twojego biznesu
Pierwszym etapem w drodze do cyfryzacji firmy jest wypełnienie bezpłatnego testu dostępnego na stronie www.ladybusiness.pl/godigital. Test ten pozwala zdiagnozować poziom digitalizacji firmy, określając kluczowe potrzeby w siedmiu głównych obszarach: strategii, sprzedaży, marketingu, komunikacji, cyberbezpieczeństwa, finansów oraz HR i dobrostanu. Na podstawie wyników testu tworzony jest indywidualny raport, który jest podstawą do opracowania spersonalizowanego planu działań, zawierającego konkretne rekomendacje.
Dostęp do wiedzy i wsparcia
Platforma GO digital oferuje obszerną bazę wiedzy, która zawiera ponad 600 artykułów i materiałów edukacyjnych. Uczestnicy mają również dostęp do bezpłatnego programu edukacyjno-szkoleniowego, który nie tylko umożliwia ciągłe podnoszenie kompetencji cyfrowych, ale także pozwala na wymianę doświadczeń z innymi przedsiębiorczyniami oraz bezpośredni kontakt z ekspertami specjalizującymi się w digitalizacji.
Kampania już ruszyła i zachęca przedsiębiorcze Polki do wspólnego zrobienia testu GO digital już 27 czerwca o godz. 9:30 – w Międzynarodowym Dniu Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) ustanowionym przez ONZ w 2017 roku. To doskonała okazja aby mogły poukładać swoje biznesy aby mogły działać nawet wtedy kiedy właścicielka jest na urlopie.