
W 2025 roku Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) rozpoczyna kolejną edycję kampanii Safe2Eat, która ma na celu dostarczanie konsumentom rzetelnych i łatwych do zrozumienia informacji na temat bezpieczeństwa żywności. Kampania, realizowana we współpracy z partnerami z całej Europy, rozszerza zasięg na 23 kraje, w tym pięć nowych państw. Celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców i pomoc w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych.
Większy zasięg i skuteczność
Kampania Safe2Eat odniosła sukces w 2024 roku, docierając do ponad 45% docelowych odbiorców w Europie. Z kolei liczba osób świadomych zagrożeń związanych z żywnością, które uczestniczyły w kampanii, znacząco wzrosła. Efektem kampanii była również zmiana postaw konsumentów, którzy częściej zwracali uwagę na kwestie bezpieczeństwa żywności przy zakupach. W 2025 roku organizatorzy planują jeszcze większy zasięg i lepszą komunikację z konsumentami, zwracając uwagę na kluczowe obawy, takie jak rola nauki w zapewnianiu bezpieczeństwa żywności, oznaczenia produktów i ograniczanie marnowania jedzenia.
Nowości w 2025 roku
W tym roku kampania Safe2Eat obejmie 23 kraje, co oznacza wzrost liczby uczestniczących państw z 18 do 23. Organizatorzy planują również zwiększenie dostępności materiałów edukacyjnych, które będą łatwe do zrozumienia i dostosowane do różnych grup demograficznych. Nowe treści będą dotyczyć zarówno bezpieczeństwa żywności, jak i kluczowych zagadnień związanych z ochroną środowiska oraz odpowiedzialnym konsumpcjonizmem.
Sukces długoterminowy
Kampania Safe2Eat stanowi pomost łączący naukę o bezpieczeństwie żywności i codzienne decyzje, dostarczając jasnych i praktycznych informacji, które budują zaufanie konsumentów. Dzięki rozszerzeniu zasięgu kampanii na dodatkowe kraje w 2025 roku stawiamy kolejny krok w kierunku zapewnienia wszystkim mieszkańcom i mieszkankom Europy dostępu do wiarygodnych, opartych na nauce wskazówek dotyczących bezpieczeństwa żywności – mówi Bernhard Url, dyrektor wykonawczy EFSA.
Zachęcamy do śledzenia komunikatów kampanii w mediach społecznościowych, odwiedzania oficjalnej strony internetowej oraz korzystania z hasztagu #Safe2EatEU. Kampania Safe2Eat 2025 to ważny krok w kierunku budowania świadomości konsumentów o bezpieczeństwie żywności i promowania odpowiedzialnych wyborów.
Fot. i oprac. na podst.: mat. prasowy EFSA.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.