Jaką sukienkę założyć do biura?

Środowisko biurowe wymaga od pracowników odpowiedniego stroju. W wielu miejscach wprowadzone są regulaminy dozwolonego ubioru, które są bardzo drobiazgowo respektowane. Często dress code zawiera informacje na temat strojów, dodatków, a nawet typów obuwia, które mogą być noszone. Z tego powodu wiele kobiet już na etapie zakupów zastanawia się, czy dany element garderoby czy dodatek będzie mógł być założony do pracy. Jakie sukienki najlepiej sprawdzą się do pracy biurowej? Na co zwrócić uwagę wybierając tkaninę i wersję kolorystyczną konkretnego ubrania? Warto dobrać stylizację, która będzie odpowiadała rygorom dress code, ale również będzie wygodna, ponieważ spędzi się w niej wiele godzin, często intensywnie pracując. 

Jakie sukienki są zgodne z biurową polityką gdy chodzi o odpowiednie ubrania? 

Każde biuro kieruje się osobną polityką gdy chodzi o ubiór. Istnieją jednak zasady, które są właściwie uniwersalne w tego typu miejscach. Sukienki nie powinny być krótsze niż do kolana oraz bez odkrytych ramion, chyba że będą połączone z okryciem. W wielu miejscach nie tylko krój sukienki ma znaczenie, a również jej kolor – dopuszczalne są jedynie odcienie szarości, granatu i czerń. Czasem uwzględniane są jeszcze odcienie ciemnego bordo. Oczywiście zasady są ustalane w konkretnym miejscu i mogą być mniej lub bardziej restrykcyjne. 

Gdzie znaleźć sukienki, które będą jednocześnie wygodne, jak i atrakcyjne wizualnie?

Sukienki dopasowane do stylu biurowego znaleźć można w kolekcjach najpopularniejszych projektantów takich jak BOSS czy Gap. Również butiki internetowe takie jak https://deezee.pl/sukienki-midi mają w swojej ofercie sukienki o odpowiednim kroju, kolorze i długości. Przed zakupem warto zastanowić się jakiego dokładnie typu ubrania potrzebujemy, aby później nie mieć w szafie kilkunastu podobnych do siebie sukienek w tym samym kolorze.

Przeczytaj też:  Pierwsze wyniki ankiety w profrekwencyjnej kampanii Wspieram Sukces Kobiet. Już ponad 100 kandydatów i kandydatek zadeklarowało swoje przekonania na temat najważniejszych kwestii dla Polek

Jakie dodatki dobrać do eleganckiej sukienki w typie midi zakładanej do pracy biurowej?

Proste biurowe sukienki aż proszą się o bogate dodatki, uzupełnienie widowiskową biżuterią czy torebką z ornamentami. Niestety zakładając je do pracy należy postawić również na wersję minimalistyczną, szczególnie jeśli jest to uwzględnione w dress code. Często jedyną dopuszczalną biżuterią są obrączki i niezwisające kolczyki w uszach, zaś torebka ma być w równie stonowanych kolorach, jak cała stylizacja. Analogicznie gdy chodzi o obuwie – musi mieć zabudowane palce, oraz nie wyróżniać się bogatymi zdobieniami. Sukienki midi same w sobie są bardzo eleganckie, niezależnie od tego czy pochodzą z kolekcji BOSS, Gap czy z zupełnie innego miejsca. 

Wygodne ubranie do pracy w biurze – dlaczego jest tak istotne? 

W pracy spędza się wiele godzin – często mimo miejsca w biurze dużą część tego czasu się chodzi lub stoi. Dlatego też sukienki biurowe oraz dodatki do nich muszą zapewnić swobodę ruchu oraz wygodę. Lepiej nie kupować zatem zbyt obcisłych krojów, nawet licząc na zmniejszenie się wagi w krótkim czasie. Wygoda powinna być w takim przypadku głównym kryterium.