Cartoon Network, w odpowiedzi na rosnące obawy dotyczące e-odpadów, rozpoczął współpracę z zespołem wyścigowym Envision Racing. Nowa kampania w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) ma na celu edukację, zaangażowanie oraz wzmocnienie świadomości dzieci w zakresie odpowiedzialności za e-odpady. Badania przeprowadzone przez stację pokazały, że aż 70% dzieci w wieku 6-11 lat nie było świadomych tego problemu, a Polska wykazała się wyższym poziomem świadomości w porównaniu do innych krajów, takich jak Wielka Brytania czy Francja.
Elektronika, zwłaszcza e-zabawki, jest obecna w życiu dzieci na całym świecie, tworząc znaczną ilość e-odpadów. W odpowiedzi na te dane, Cartoon Network wykorzystuje swoje platformy do przekazywania wiedzy o odpowiedzialnym zarządzaniu e-odpadami. W ramach kampanii „Mistrzowie Klimatu”, stacja emituje edukacyjne treści, takie jak filmy, quizy i informacje, które mają na celu inspirować młodych ludzi do odpowiedzialnych działań. Kampania obejmuje również nowe wyzwania oraz mini-grę „Climate E-Racers”, gdzie gracze mogą rywalizować w wyścigach używając pojazdów stworzonych z zebranych e-odpadów.
E-odpady są bardzo istotne dla dzieci, ale nasze badania wskazują na znaczną lukę między zamiarami najmłodszych a ich działaniami: głównie z powodu braku wiedzy na temat właściwych metod utylizacji. Budujące jest obserwowanie zaangażowania dzieci. Nasz cel to pomoc w przekładaniu zamiarów na działania – mówi Monika Oomen, VP Brand, Comms and Digital Content Strategy w Warner Bros Discovery.
Dodatkowo, w maju 2023 roku, Cartoon Network wraz z Envision Racing wprowadził na rynek pierwszy w pełni funkcjonalny samochód wyścigowy wykonany z e-odpadów, podkreślając swoje zaangażowanie w edukację i działania na rzecz ochrony klimatu. Kampania stanowi element szerszego programu „Race Against Climate Change”, który zachęca do aktywnego udziału w ochronie środowiska, zwracając uwagę na problem rosnących e-odpadów.
Fot. i oprac. na podst. mat. prasowe Cartoon Network